Vyhledat v textu

Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

GDPR- zpracování osobních údajů

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Zpracování osobních údajů

Obec zpracovává osobní údaje ve veřejném zájmu a v nezbytném rozsahu pro plnění povinností vyplývajících ze zákona o obcích a dalších obecně závazných právních předpisů. OÚ jsou předávány pouze zákonem stanoveným osobám včetně předávání OÚ do jiných států.

Každý má možnost podat na způsob zpracování OÚ stížnost u dozorového úřadu a má právo požadovat od obce přístup k osobním údajům, jejich opravu, výmaz, přenos OÚ, omezení zpracování a má právo vznést námitku proti zpracování údajů.

Správce OÚ: Obec Řetová,

sídlo: 56141 Řetová 190, IČ: 00279447, DS: zwxb2ej, telefon: +420 465 585 117 , e-mail: ou@retova.cz, podatelna@retova.cz

Pověřenec pro OÚ: Region Orlicko Třebovsko

Odpovědnou osobou, která bude funkci pověřence pro ochranu osobních údajů vykonávat jménem ROT, je zaměstnanec Jiří Kment, e-mail: kment@irot.cz, kterého v případě jeho nepřítomnosti zastupuje Pavel Neumeister, (+420 728 954 076, neumeister@irot.cz) rovněž zaměstnanec ROT.

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí   7:30 - 16:30  
    Středa    7:30 - 16:30

  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 465 585 117
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@retova.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Řetová, Řetová 190, 561 41 Řetová

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí   7:30 - 16:30  
Středa    7:30 - 16:30

Telefonické podání: pevná linka - +420 465 585 117
Poštou na adresu Obecní úřad Řetová, Řetová 190, 561 41 Řetová
Elektronicky na e-mail: podatelna@retova.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: zwxb2ej
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Řetová, Řetová 190, 561 41 Řetová
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

100,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,50 Kč

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

15,00 Kč

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře

Formuláře obecního úřadu

Stránky zdarma

Vytvořte si vlastní webové stránky zdarma na doméně www.retova.cz

Registrujte se zde

14. 6. Roland

Zítra: Vít

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
31
Den dětí v Řetové
1
Den dětí v Řetové
2
Den dětí v Řetové
3
Den dětí v Řetové
4
Den dětí v Řetové
5
Den dětí v Řetové
6
Den dětí v Řetové
7
Den dětí v Řetové
8
Den dětí v Řetové
9
Den dětí v Řetové
10
Den dětí v Řetové
11
Den dětí v Řetové
12
Den dětí v Řetové
13
Den dětí v Řetové
14
Den dětí v Řetové
15
Den dětí v Řetové
16
Den dětí v Řetové
17
Den dětí v Řetové
18
Den dětí v Řetové
19
Den dětí v Řetové
20
Den dětí v Řetové
21
Den dětí v Řetové
22
Den dětí v Řetové
23
Den dětí v Řetové
24
Den dětí v Řetové
25
Den dětí v Řetové
26
Den dětí v Řetové
27
Den dětí v Řetové
28
Den dětí v Řetové
29
Den dětí v Řetové
30
Den dětí v Řetové
1 2 3 4

Návštěvnost stránek

318530